´Sjoemelsoftware Dieselgate rookgordijn voor sjoemelsubsidies´

Met dank overgenomen van Partij voor de Vrijheid (PVV) i, gepubliceerd op dinsdag 4 april 2017.

Terwijl de EU in brand staat, heeft het Europees Parlement vandaag uitgebreid de tijd genomen om te vergaderen over dieselgate. Wereldwijd zijn er welgeteld 11 miljoen autobezitters voorgelogen over de prestaties van hun auto. Dat is een schijntje ten opzichte van de 500 miljoen inwoners van de EU die elke dag worden voorgelogen over de prestaties van Brussel. Of eerlijk gezegd, het gebrek ervan.

“Wij zitten te vergaderen over sjoemelsoftware, terwijl de gewone burger het helemaal niets kan schelen. Die koopt er geen Volkswagen of Audi minder om. Iedereen buiten Brussel weet al lang dat je aan de pomp meer tankt dan in de boekjes staat beschreven. Net zoals elke gewone burger al lang weet dat Brussel meer geld verbruikt dan goed voor hem is” aldus PVV-Europarlementariër Olaf Stuger.

Het Europees Parlement zit hier enorm gewichtig te doen over kleingeld waar niemand wakker van ligt. Tegelijkertijd vliegen er hier dagelijks honderden miljoenen euro’s de deur uit aan sjoemelsubsidies.

´Krokodillentranen´

De PVV zou willen voorstellen om de dictators van bijvoorbeeld Ghana en Zimbabwe hier ter verantwoording te roepen. Zo krijgt de dictator van Ghana 323 miljoen euro aan sjoemelsubsidies van de EU waarmee hij zijn kabinet van maar liefst 110 ministers en staatssecretarissen rijkelijk beloond met een salaris van tien keer modaal. Ook gaat er 1 miljard euro naar de meest corrupte landen in de Balkan. Zogenaamd voor de aanleg van snelwegen, betaald door filerijdend Nederland. Mugabe, de alleenheerser van Zimbabwe krijgt 234 miljoen euro. De parkeerplaatsen van deze lieden staan ongetwijfeld vol met dikke Audi’s met sjoemelsoftware. Dat is pas een grof schandaal. Het Europees Parlement moet nu dan ook geen ´krokodillentranen´ huilen.

PVV-Europarlementariër Olaf Stuger: “De EU is een verstopte knalpijp geworden. Gezien de politieke ontwikkelingen in Europa zal het niet lang duren voordat we een daverende knal horen en de stank van de slecht afgestelde motor die EU heet, ons voor altijd doet herinneren aan dit mislukte avontuur.”

Van Baalen

De PVV beschuldigde in het verleden Hans van Baalen, delegatieleider van de VVD in Brussel, van 'de schijn van belangenverstrengeling' door zijn recente banden met de auto-industrie. De autolobby heeft een grote rol gespeeld bij slechte regelgeving, waardoor dieselgate kon ontstaan. En mijnheer Van Baalen heeft zich jarenlang laten betalen door Mercedes, terwijl hij op dat moment ook Europarlementariër was. De PVV vraagt zich af of dat nou zo zuiver is.