Startschot van Europese verkiezingscampagne

Met dank overgenomen van Europees Parlement (EP) i, gepubliceerd op woensdag 2 oktober 2013.

Op dinsdag 24 september werd in het Informatiebureau het startschot gegeven van het Belgische luik van de Europese verkiezingscampagne. Met de slagzin "Actie. Reactie. Impact" zullen alle activiteiten van het bureau de komende acht maanden gericht zijn op het bewust maken van de waarden en bevoegdheden van het Europees Parlement i. Vicevoorzitster Isabelle Durant i (Ecolo, Groenen) besprak met de aanwezigen de uitdagingen waar het Parlement het komende jaar voor staat.

Deze keer is het anders. Dat is de voornaamste boodschap uit de communicatiecampagne van het Europees Parlement voor de Europese verkiezingen van 25 mei 2014. Anders omdat het Parlement door het Verdrag van Lissabon i meer bevoegdheden heeft gekregen. Anders ook omdat de Voorzitter van de Europese Commissie i voor het eerst wordt verkozen door de leden van het Parlement. En vooral anders omdat de economische context van de afgelopen jaren het debat over de toekomst van de Europese Unie i in zijn geheel veel duidelijker dan voorheen voor het voetlicht heeft gebracht. Daarom is de stem van de Europeanen nu nog belangrijker dan voorgaande verkiezingen. Vicevoorzitster Isabelle Durant en het Informatiebureau in België presenteerden de campagne en de activiteiten van het bureau in het kader van de campagne aan de 12 lokale informatiecentra Europa Direct. Ook zij kunnen nu aan de slag om de boodschap over te brengen aan de Belg die op 25 mei 2014 niet alleen zijn regionale en federale vertegenwoordigers zal kiezen, maar ook zijn Europese parlementsleden.

REF. : 20130924AVI20714

Bijgewerkt op: ( 02-10-2013 - 15:27)