Europese Unie trapt campagne af om goede klimaatoplossingen bekend te maken
DEN HAAG (PDC i) - De eurocommissaris voor klimaatactie i Connie Hedegaard i heeft op dinsdag 9 oktober 2012 het startschot gegeven voor een Europese campagne om klimaatverandering tegen te gaan. Het doel van de actie is om voorbeelden uit de praktijk, hoe groot- of kleinschalig ook, beter bekend te maken bij een groot publiek. Het motto van de campagne is "Een wereld waar je van houdt. Met een klimaat waar je van houdt.".
Met de campagne hoopt de Europese Unie i dat organisaties, bedrijven en personen zien dat ze snel en slim actie kunnen ondernemen om klimaatverandering tegen te gaan. Dat kan op allerlei manieren. Een bijzonder voorbeeld is een project in het Zweedse Stockholm waar de warmte van wachtende mensen op het centrale treinstation wordt opgevangen en gebruikt wordt om een aangrenzend kantoor te verwarmen.
De voorbeelden die bij de aftrap werden gegeven benadrukten ook dat klimaatbewuste acties geld opleveren.
Bron: Europese Commissie, 9 oktober 2012