Europarltv: Jij kiest wat er morgen in het nieuws zal zijn!
Verkiezingsspotjes op europarltv
Minder dan één maand tot de Europese verkiezingen… Om de aandacht van de Europese burgers op de aanstaande verkiezingen te vestigen, lanceert het Europees Parlement i een tv-spot die op televisie en in de bioscoop zal worden vertoond. Je kunt de spot ook op internet bekijken.
"Jij beslist wat morgen het nieuws zal zijn!" De nieuwe tv-spot maakt het duidelijk dat de Europese verkiezingen van belang zijn voor de toekomst voor alle burgers. De spot laat - in 44 versies - burgers zien die het nieuws presenteren dat zij zou in de komende vijf jaar zouden willen horen.
"Autorijden op weekdagen wordt verboden", aldus een jong Spaans meisje. "Vaders moeten minstens twee jaar ouderschapsverlof opnemen", zegt een Duitse vader met zijn baby op de arm. "Om de recessie het hoofd te bieden, moet de inkomstenbelasting worden opgeheven", vindt een Britse vrouw. Tot slot: "Om banen te redden, zou Europa alle invoer moeten verbieden", aldus een Tsjechische arbeider.
Het doel van deze campagne is om het verband tussen het resultaat van de verkiezingen en het dagelijks leven van de burgers te laten zien.
Het Parlement op het internet
De communicatiecampagne van het Europees Parlement spreidt zich uit in verscheidene richtingen. Speciale pagina's en kanalen zijn geopend op een waaier van sociale netwerksites inclusief MySpace, Facebook, YouTube en Flickr.